سرویس پارلمانی یزدفردا "وي با اشاره به اينكه در جلسه ظهر امروز، ايرادات شوراي نگهبان به لايحه بودجه 88 در جلسه علني مجلس، برطرف خواهد شد، افزود: اگر همچون سال‌هاي گذشته، يكي دو مورد از اين ايرادات برطرف نشود، آن‌را به مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌فرستيم.
محمدرضا باهنر در واكنش به نامه رئيس‌جمهور به رئيس مجلس در خصوص لايحه بودجه 88، اخطار قانون اساسي را وارد ندانست و افزود: به نظر من آقاي رئيس‌جمهور از عملكرد مجلس برداشت اشتباهي داشته است.

نائب‌رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با  ايلنا، با بيان اينكه تطبيق مصوبات مجلس با قانون اساسي، وظيفه شوراي نگهبان است نه رئيس‌جمهور ادامه داد: ما منتظر نظر شوراي نگهبان در خصوص لايحه بودجه 88 هستيم.

وي با اشاره به اينكه در جلسه ظهر امروز، ايرادات شوراي نگهبان به لايحه بودجه 88 در جلسه علني مجلس، برطرف خواهد شد، افزود: اگر همچون سال‌هاي گذشته، يكي دو مورد از اين ايرادات برطرف نشود، آن‌را به مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌فرستيم.

باهنر با اعتقاد بر اينكه رئيس‌جمهور در نوشتن اين نامه به رئيس مجلس شتابزده عمل كرده است، افزود: اينكه ايشان اصلاحات مجلس در لايحه بودجه 88 را نپذيرفته و آن‌را به منزله تغييرات اساسي و تبديل لايحه دولت به طرحي از سوي نمايندگان، دانسته است؛ صحيح نيست. چون در حقيقت مجلس همان كاري را كرده است كه ظرف 29 سال گذشته انجام داده. كما اينكه هر سال لايحه بودجه از سوي دولت به مجلس ارجاع شده و مجلس با اعمال اصلاحاتي آن‌را مصوب مي‌كند. اين اولين بار نيست كه چنين اتفاقي مي‌افتد.

به گفته وي، اگر منظور دولت اين است كه لايحه‌اش بدون هيچ‌گونه تغييري به تصويب مجلس برسد، پذيرفتني نيست. چرا كه تصويب لايحه، در گرو اعمال اصلاحاتي در آن است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا